dobberen op de autoband door de Don Diego rivier - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Essie051963 - WaarBenJij.nu dobberen op de autoband door de Don Diego rivier - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Essie051963 - WaarBenJij.nu

dobberen op de autoband door de Don Diego rivier

Door: Esther

26 Juli 2015 | Colombia, Santa Marta

Vandaag hebben we een top dag gehad. Nadat we opgehaald werden bij Tayrona Park werden we naar de ecolodge Taironaka vervoerd. Dit duurde 45 minuten, dus de reis was zo gepiept.

Het is een hele basic ecolodgement. We hebben twee kamers naast elkaar, met er tussen een smal gangetje en een groot overdekt terras (riet) met 3 hangmatten, 2 schommelstoelen en een tafel met een aantal stoelen.
Er is geen licht. Wel een zonnepaneel waarmee je tussen 18-20 uuur electriciteit kunt halen. Een basic douche (koud water, maar met deze hoge temperaturen wil je niets anders).

Nadat we gelunched hadden (prima eten!) met wat ' Colombia's d'oro' (ons favoriete biertje) konden we naar het water om daar een tochtje over de rivier te maken. Een jong gastje (Adolfo, 15 jaar) kwam ons begeleiden over de rivier.
Gedurende een dikke 2 uur dobberden wij in ongelooflijk ondiep water (af en toe raakten je billen de steentjes) door prachtige natuur. Heel rustig, met veel gekwetter van de vogels om je heen dobberden we richting zee. Onderweg belandden we op een stukje waar de muziek keihard aanstond, de Colombianen heerlijk aan het verpozen waren (het was zondag), kinderen veel plezier maakten en zich uitsloofden voor de blanke Europeanen. Dat was erg leuk om te zien. Daarnaast werden we gewezen op een aantal apenfamilies die boven in de bomen zaten. Zo grappig, wij staarden naar boven en die apen hingen onderste boven naar ons te staren.Ook weer families van vader, moeder en kleintjes. We werden opgeschrikt door luid gebrul van een aantal brulapen. Dat is zo gaaf om te horen. Je denkt dat het mega-apen zijn, zo klinkt het, maar het zouden maar hele kleine aapjes zijn.
Ook werden we gewezen op een Boa- een gevaarlijke slang - die opgekruld lag op een tak in een boom. De boa eet voorbij vliegende vogels. Hmmm, ik was blij dat ik de boom gepasseerd was.
Daarnaast hebben we een toekan zien vliegen en nog hele mooi blauwe, gele en rode vogels. Ook prachtige, felroze flamingo's een mega veel gieren (getver).
Na 2 uur kwamen we aan bij een heel mooi, rustig strandje. Het was inmiddels al 16.30 u. We zijn er even gebleven. De stroming was super sterk, dus niet aan te raden om daar te zwemmen.
Er lag een motorbootje op ons te wachten dat ons weer terug bracht naar de lodge. In een laag tempo, want regelmatig raakte de moter het zand. Maar dat terugreisje was weer prachtig. Terwijl de zon steeds verder zakte, zagen we alle mooie vogels, kwamen de krekels in actie en was het een mooi plaatje om te zien.
Wow, wat hebben wij genoten van deze trip.
Morgen laten we de natuur achter ons. Stappen we het folklorische, koloniale Cartagena in. Weer een totaal ander leven.
De afwisseling van deze vakantie maakt het wel zo bijzonder.