witte stranden en veel activiteit - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Essie051963 - WaarBenJij.nu witte stranden en veel activiteit - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Essie051963 - WaarBenJij.nu

witte stranden en veel activiteit

Door: Esther

28 Juli 2015 | Colombia, Cartagena

vandaag begonnen we de dag ' tranquilo'. De kinderen wilden uitslapen dus 'pa&ma' stonden bijtijds op om voor de grote hitte de stad te bekijken. Ook nog even een koffietje bij Juan Valdez (Colombiaanse starbucks).
Het was om 8.30 u al bloedheet (30 graden, gevoelstemperatuur een paar graden hoger). Druppels lopen in straaltjes over je lijf. Hmmm te warm om de stad te onderzoeken gedurende de dag. We besloten daarom een strand te gaan bezoeken. Er is veel info te vinden over de mooiste stranden, echter de isla de rosas (de mooiste volgens internet) kan alleen met een bootje bereikt worden. Bootje vertrekt om 09.00 u. Dat lukte niet meer. We hebben via de 'receptie' een prive chauffeur geregeld die ons naar Playa Blanca rijdt en daar blijft totdat we weer terugwillen.
Omgerekend kost dit 85€ dus daarvoor hoeven we het niet te laten. Er kwam een ' taxi' voorrijden (vriendje van de receptionist wrs). Zeker geen officiele taxi, maar op zich prima. Ze rijden hier als gekken. Links en rechts inhalen, nog net voor een andere auto schieten. Brommers komen van alle kanten aangereden (ook op de snelweg). Alles rijdt rakelings langs elkaar. Inhalen ook voor bochten. Etc etc. Er zit maar 1 ding op. Achterover leunen en het laten gebeuren. Maar ooooowww wat was ik blij dat we 's avonds ongeschonden weer thuis waren :-).
Het strand was prachtig, de zee echt caribisch blauw maar wel een toeristische fuik. Gelukkig is Dirk behoorlijk eigenwijs en laat hij iedereen aan z'n kop zeuren. We kozen zelf een plekje, onder een soort ' party tent'. 4 stoelen, schaduwplek en een tafeltje. Een jong gastje ging voor ons drinken en eten halen. Vier vrolijke Colombiaanse vrouwen omsingelden ons, om ons te masseren. Daar hebben we aan toegegeven. Bij de branding van de zee, op een kleedje een behoorlijk pittige net/rug massage was helemaal niet slecht. Ze namen behoorlijk de tijd en pakten mijn nek behoorlijk aan. Kosten: 10€. Prima dus. Heerlijk gegeten; visje (bereid in kokosmelk) met rijst en groente. We zijn er 3 uur gebleven. Er waren veel toeristen maar 99% was Colombiaans, dus dat voelt toch anders :-).
De avond hebben we een korte fietstocht (1 uur) gemaakt door de vele straatjes die Cartagena (viejo ciudad) heeft. Mooie kleurtjes, mooie pandjes met balkonnetjes, leuke pleintjes. Maar nog steeds behoorlijk warm. De muggen zijn er ook in grote getalen, dus we lopen hier de hele dag met een fles muggenzooi op zak. Is hard nodig! Na de fietstocht eerst een dorstlessend biertje gedronken op een van de terrasjes. Daarna gegeten op een ander adres. De flessen wijn gaan best snel. Kids drinken inniddels ook mee hahaha.
Heerlijk dagje weer.