Piraten en folklore in Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Essie051963 - WaarBenJij.nu Piraten en folklore in Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Essie051963 - WaarBenJij.nu

Piraten en folklore in Cartagena

Door: Esther

27 Juli 2015 | Colombia, Cartagena

Hmmm heb niet echt goed geslapen. Ten eerste was het bloedje heet in onze lodge. Eco, dus geen airco. Het was echter wel een lodge met ' open dak', waar een soort gaas voor hing, maar veel verkoeling gaf het niet.
Daarnaast hoorde ik van alles. Harde ploffen (denk dat dat kokosnoten waren), luid gebrul (brulapen, hilarisch) en geritsel boven mijn hoofd in het riet.
Heb een soort waakslaapje gehad. Een en al alertheid.. haha
Toen ik vanochtend een beetje ingesukkeld werd, werden we ineens opgeschrikt door een groot beest dat voor onze hut stond te gillen (klonk als een pauw). Eerst had het beest op ons dak rond gesjouwd. Het leek wel of er een aap over het dak klom. Daarna hoorden Dirk en ik luid gegil voor het raam (6.30 u). Dirk deed het gordijn open en daar stond een of ander grote zwarte vogel (maatje kleiner dan een pauw) ons brutaal aan te kijken door het raam. Onafgebroken te gillen. Schrok niet van mijn camera, bleef naar binnen gluren. We hoorden gemompel en gemopper van het hutje naast ons. Ollie en Lot kwamen heel suf onze kamer in, klagend over de herrie van de beesten. We kwamen echt niet meer bij. Een mooiere wekker konden we ons niet voorstellen!
Heb er een mooie geluidsopname van gemaakt. Ook de papegaai begon weer ' guaca guaca' te roepen (verkort woordje papegaai in het Spaans). Op de lodge hadden ze 3 papegaaien die alle drie ' vleugellam' waren. Wij geloven niet dat dit toeval is. Volgens mij is de natuur een handje geholpen. Het waren wel gave beesten. Ze klommmen over daken om vervolgens maar ' guaca guaca' te roepen. Als je het terugriep, gingen zij dat weer naroepen.
Na het ontbijt werden we met het bootje naar het 'haventje' gebracht. Hier stond een taxi op ons te wachten die ons naar Cartagena zou rijden. Hiervoor is 6 uur uitgetrokken.
Uiteindelijk hadden we een chauffeur die wel van doorrijden hield. Ik heb maar niet te veel gekeken, want zijn inhaalmanouvres zouden het roze papiertje in Nederland niet waardig zijn... Pfff
We werden bij hotel Monterrey afgezet (ondanks dat hij een ander hotel noemde). Het reisbureau had per abuis een verkeerd hotel op onze reisbescheiden vermeld. Lottie en ik hebben daarom een taxi genomen om onze bagage te vervoeren. Dirk en Ollie zijn gaan lopen (5 minuten). We zitten nu in een oud, klein hotelletje helemaal binnen de oude stadsmuren van Cartagena.
3 Nachten hier. Even een beetje rust. Bloedheet, dus nu even uitblazen op onze airco-hotelkamer.
Straks gaan we het bruisende Caribische leven weer in.

• 29 Juli 2015 - 00:08

Anneke Garos:

Wat geweldig deze reis! Het is zo leuk om jullie te volgen. Het is wel een echt aventuur zeg! Onvergetelijk voor jullie alle 4. Jongens, dit is echt genieten!
    Heel veel liefs voor jullie viertjes.
    Xxx.Anneke.